szemeszet

Új területtel bővült a Medoc Egészségközpont szemészeti ellátása. A glaukóma(zöldhályog) szűréséhez, gondozáshoz szükséges teljeskörű eszközpark elérhető klinikánkon, magas színvonalú szemorvosi ellátással

OCT vizsgálat

Teljes nevén: optikai koherencia tomográfia
Angolul: optical coherence tomography-OCT

Az OCT, a már ismert CT vizsgálathoz hasonló (de nem röntgensugárral működő), a szem vizsgálatára fejlesztett korszerű és nagy pontosságú képalkotó eljárás. Az eljárás lényege, hogy egy infravörös lézer fénysugár végigpásztázza a szemfenék képleteit, és részletes, mikrométer pontosságú keresztmetszeti rétegfelvételt készít a vizsgált területekről. A gép által kibocsátott fénynyaláb a szem különböző szövetein eltérő mértékben tükröződik vissza, és a visszatükröződött fénysugár mennyiségéből alakul ki egy kép a szemfenékről, például az ideghártya vastagságáról vagy a látóideg állapotáról.oct1

A módszer további előnye, hogy teljesen fájdalommentes, és a szemre illetve a látásra semmilyen veszélyt nem jelent. A vizsgálat során a pácienstől minimális együttműködést kérünk. Néhány alkalommal 10-15 másodperc erejéig mozdulatlanul, pislogás nélkül kell a készülékbe néznie.

A vizsgálat célja:
a zöldhályog betegség okozta elváltozások kizárása, követése, az éleslátás helyének vagy a látóidegfőt érintő megbetegedések feltárása, vizsgálata és az elváltozások követése, valamint a cukorbetegség, a menedzser-betegségként ismert látásromlás, időskori sárgafolt elfajulás okozta elváltozások követése.

A vizsgálat menete:

• A vizsgálatot asszisztens végzi el.
  • a látóidegfő, az éleslátás helyének a rétegvizsgálata,
  • a szem elülső részének rétegfelvétele,
  • ezt követően a lelet szakorvosi kiértékelése történik.

A másik nagyon fontos vizsgálat ezen esetekben a:

Látótér vizsgálat

A látótér vizsgálata egy Periméter nevű műszerrel történik. A vizsgálat során ezzel a speciális készülékkel vizsgáljuk azt a területet, amit a páciens egyenesen tartott, mozdulatlan fej és szemtartás mellett egyszerre lát.
A látótérvizsgálat során a páciens feladata, hogy jelezze gombnyomással a műszer belsejében érzékelt fénypontokat.
A látótérkieséseknek meglehetősen sok oka lehet, ezért is célszerű a tünetek jelentkezése után minél hamarabb szemorvoshoz fordulni kivizsgálás céljából.

A vizsgálat célja: a zöldhályog betegség és a cukorbetegség okozta működési eltérések kizárása vagy követése, a gyógyszer mellékhatások okozta látótér elváltozások, ideggyógyászati(neurológiai kórképek- agyi keringési zavarok-stroke,TIA) vizsgálata. követése.
Hivatásos gépjárművezetői engedélyhez is szükséges a vizsgálat.

A vizsgálat menete:

A vizsgálatot az asszisztens végzi el.

• a látótér vizsgálat elvégzése,
  • majd a lelet szakorvosi kiértékelése történik

Vizsgálható területek:

• elülső szegmens OCT(szaruhártya, csarnokzug)
  • látóideghártya áttekintő képe
  • sárgafolt célzott vizsgálata
  • látóidegfő vizsgálata
  • Szemfenéki fotó készítése dokumentációs céllal is

Elérhetőségeink

Központi telefonszám:

Új rendelőnk:

MeDoc Lehel

1134 Budapest, Lehel utca 8.